De week – ben ik nu vreemd geworden?

nike_believer_front.jpgIk sta achter met mijn blog. Jeetje, waar ben ik aan begonnen? Nog maar net bezig en loop al achter. Genoeg gezeverd. Back to business. Enkele hoogtepunten van de week.

Maandag: filing. Dossiers samenstellen met documenten die al 9 maanden stof liggen te vergaren en waar geen kat behalve één inspecteur zal naar vragen. Misschien. Maar het moet. Sometimes you’re the dog. Sometimes you’re the tree.

Woensdag: stand duty op een bedrijfsbeurs in Kortrijk. Leuke mensen ontmoet. Oa Curd Velghe en zijn zoontje kwamen langs. Curd wie? Wel, barbecue Curd uit De Bedenkers. Niet dat de andere bedenkers geen sympathieke mensen zijn, maar Curd mag op mijn sympathie rekenen. Leuk idee: indoor barbecuen. En een West-Vlaamse drive van jewelste. Barbecook en een kleine 1000 keurslagers als partner: moet wel vuurwerk geven, niet?

Donderdag-vrijdag: na veel te veel boem-boem de laatste maanden, kreeg ik de tijd voor wat bla-bla. Een duik onder het oppervlak van de B2B marketing. Misschien niet sexy, maar eindelijk nog eens intellectuele uitdaging. Moet wel bekennen dat mijn voorkeur uitging naar de meer praktische stukken. Geert Vanhees van minimum gehoord over branding en communicatie in B2B markten. Zeer zeer boeiend, maar een moeilijke gast om naar door te linken. Probeer hem op CxO net terug te vinden. Geert heeft mijn eeuwige sympathie door zijn ‘simplicity rules‘ aanpak. Hoe kan je immers als merk iets verkopen als je het niet op 30 seconden aan je klant krijgt vertelt? En welk merk gaat nog lang overleven als het de klant/consument geen maatwerk of personalisering biedt? Merken met wiens producten/diensten mensen creatief aan de slag kunnen. Wat is jouw Me Selling Proposition? Vanhees legde in een overigens moordend tempo uit hoe je marketing gericht aanpakt. Yes, i’m a believer!

Ben ik nu vreemd?

Geplaatst in Uncategorized
One comment on “De week – ben ik nu vreemd geworden?

Geef een reactie

