Wanneer e-mailen, tweeten, bloggen en facebooken?

Bron: http://www.slideshare.net/HubSpot/the-science-of-timing
Analyse van Hubspot op basis van US data, maar niettemin interessant. Zoals bij een goede mop is
timing ook in online communicatie alles.

Kort overzicht

Algemeen: don’t crowd your content: niet teveel pushen, forceren of afschermen. Wat is niet teveel? Hangt af van publiek en waarde van je content. Zal wat aftasten en bijsturen inhouden.

Twitter

  • hoe meer je tweet, hoe meer clicks en RT’s, dus: Tweet meer!
  • meer RT’s laat op de dag
  • meer RT’s laat op de week
  • check tweetwhen.com voor rapportje over je RT’s en replies (NOOT: blijkt vandaag ineens offline, geen idee of dat permanent is of tijdelijk)


Facebook

  • sharen in het weekend geeft beste respons


E-mailing

  • experimenteer met e-mail in het weekend of ‘s morgens heel vroeg
  • je nieuwste abonnees zijn je trouwste
  • meer e-mails per maand: meer doorklikken, meer bezoekers op je site, minder unsuscribers


Blogposts

  • beste tijdstippen: ma-woe-do-vr, 10 of 12u (ochtend/middag) of 11u (‘s avonds)
  • meeste comments komen in weekends
  • meeste clicks en links: ‘s ochtends vroeg
  • meer blogstukjes per dag/week: meer bezoekers

Wat denken jullie? Andere of gelijkaardige ervaringen?

Tagged with: , , , , ,
Geplaatst in Uncategorized
4 comments on “Wanneer e-mailen, tweeten, bloggen en facebooken?
  1. Stijn zegt:

    Zon buiten? Geen volk op uw site.

    Regen en kou: hopla met de visits!

  2. Lijkt me niet allemaal te kloppen hier in Belgie. Meer comments in het weekend voor blogposts? No way.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: