Na zes jaar Flanders DC

Toen ik zes jaar geleden in de kelder van Philipssite in Leuven kwam solliciteren bij Flanders DC, kwam ik thuis met een dubbel gevoel: ofwel ben ik hier terug weg na zes maanden, ofwel kunnen we iets moois uitbouwen. Het heeft zes jaar geduurd, tot nu. Zes jaar met verschillende types van directeurs, ministers, projecten,  events, doelgroepen die elk hun uitdagingen hadden. Zes jaar ook waarin er op communicatievlak veel is veranderd. Zes jaar geleden startte Facebook. SecondLife passeerde. Twitter kwam op. LinkedIn groeide tot meer dan 800 000 gebruikers in België. En Flanders DC heeft nu ook een goed draaiende blog; een echte. Ik heb de evoluties in de marketing- en communicatiewereld mogen volgen en toepassen. Dat was heel boeiend. Ik ga al de dingen die ik heb geleerd nu toepassen bij een bedrijf uit de Flanders DC doelgroep: RA Company, een (k)mo met een stevige groei-ambitie. Daar zal ik de online marketing gaan uitbouwen.

In die zes jaar ben ik ook veel over mezelf te weten gekomen. Dat ik jobinhoudelijk eerder een architect ben dan een bouwvakker bvb. Ik grap daarbij dat het op andere vlakken eerder andersom is. Ik heb altijd verwachtingen proberen te managen en ik denk dat mensen met wie ik samenwerkte weten wat ze aan mij hebben (gehad) en ook wat niet. Ik ben altijd een voorstander geweest van een duidelijke positionering.

Ik kijk met veel trots terug op de voorbije zes jaar maar denk dat mijn vertrek ook een uitgelezen kans is om de communicatie van Flanders DC verder te vernieuwen en te verrijken met nieuwe ervaring en perspectieven.

Dus, Flanders DC, niet vaarwel maar tot ziens.

O ja, hier ga ik naartoe:

RA Company verdeelt voornamelijk ‘performance’ sportmerken als CamelBak, Buff, Aetrex , Altura, Bergans, Glagla en Skins, maar ook Magnum (voor veiligheidspersoneel) en FitFlop.

Tagged with: , ,
Geplaatst in About
2 comments on “Na zes jaar Flanders DC
  1. Bart zegt:

    Veel succes ginder!

  2. Hoi Koen,

    Ik ben vrij laat met mijn reactie! Veel succes daar bij RA Company! Valt het wat mee. Denk af een toe eens aan Juneau Cayenne🙂 En hopelijk ontmoeten we elkaar nog eens binnenkort.

    Groetjes

Geef een reactie

