Mijn Proximus nummeroverdracht

Nieuwe werkgever, nieuwe gsm operator. Zo simpel is het, maar niet voor Proximus.
Klanten die deze ambtenarenboîte willen verlaten, maken ze het lekker moeilijk. Een relaas van de klantendienst naar het Belgacom center naar de fax en verder leidde dit naar nergens.
Mooi vb van switching costs verhogen of onkunde?

26 juli: telefoontje naar 6000, de klantendienst
Die is genoemd naar het gemiddelde aantal seconden wachttijd. Na Peeters en Pichal en de radio 1 campagne is er aan de wachttijden niets verandert. Enkel het berichtje ‘de wachttijden zijn momenteel langer dan normaal’ lijkt eerder regel dan uitzondering.
Eindelijk een “operator” aan de lijn:
“ik verander van werkgever en zou graag mijn gsm nr behouden”
“dat kan ik niet meneer, dat moet u in een Belgacom center regelen”
De IT verantwoordelijke op mijn werk kreeg ook nog een tip van de proximus account manager: laat het nr overzetten naar een pay&go, dat gaat sneller. Snel, dat leek we wel wat.

27 juli: in het Belgacom center
Ik trek een nummertje, “anders kunnen wij u niet bedienen”
“ik verander van werkgever en zou graag mijn gsm nr behouden, ik wil mijn huidig nr overzetten naar pay&go”
“dat kunnen wij hier niet, daarvoor moet u naar Brussel faxen”
“faxen?”
“ja, anders doen ze het niet daar”
“dus ik moet speciaal verlof nemen en in uw winkel een faxformulier komen halen?”
“ja meneer, ik kan er ook niets aan doen, dat moet zo van Brussel”
“En je moet een handtekening van de zaakvoerder hebben en een kopie van zijn paspoort toevoegen”
“ok, geef dat formulier dan maar mee”

27 juli: op het werk
Ik heb had een toffe directeur, dus die maakt een kopie van zijn identiteitskaart en tekent het formulier van proximus.
Formulier en kopie identiteitskaart op de fax.

Begin augustus is er nog altijd niets gebeurd en blokkeert Proximus de nummeroverdracht van Mobistar omdat het nummer deel uitmaakt van een abonnement. Dat liep al 6 jaar, dus van contractuele verplichtingen rond vroegtijdig beëindigen van contract zou ook geen sprake mogen zijn.

In de hoop dingen te laten bewegen, deze blog.

Wie kan helpen? Dank bij voorbaat.

20110830-102757.jpg

20110830-102819.jpg

1/8/2011 Vraag om pay&go om te zetten naar Mobistar

17/8/2011 Nog niets gebeurd, we proberen dan nog eens via de business services van Mobistar die de gsm-abonnementen van mijn werkgever beheert.

We doen nog een aanvraag tot nummeroverdracht op 31/8/2011, en nog eens dezelfde op 6/9/2011.

En voor het overzicht melden we alle acties aan de business support van Mobistar.

15 september 2011: ik kan eindelijk bellen met Mobistar

Maar dat is buiten Proximus gerekend.

6 december 2011: krijg een overschrijving van proximus voor een openstaand bedrag van €49,75. Zonder verdere uitleg waarvoor juist en overzicht van de geleverde diensten en gesprekken. Tja.

3 februari 2012: mijn ex-werkgever krijgt een ‘dreigbrief’ ivm het openstaande bedrag en de melding dat Proximus een incassobureau gaat inschakelen. Op twee paarden wedden, Proximus?

10 februari 2012: ik probeer het nummer te bellen dat Proximus op de factuur van 6/12/2011 vermeldt “voor meer informatie”. Een 02 nummer. Joepie, dat komt misschien bij een reële persoon terecht. Fout. Je moet je door een klantendienstmenu worstelen. Na enkele keuzes kan je bij optie 2 ‘vragen over factuur’ kiezen. Jeuj! Fout. Dan moet je je oproepnummer intoetsen. Wanneer ik dat doe, zegt de robotstem: “Onze excuses, wij kunnen u niet verder helpen”. Tof.

12 februari 2012: dan maar klacht ingediend via proximus.be.

13 februari 2012: krijg een sms met de melding dat mijn klacht binnen 10 dagen zal worden behandeld.

17 februari 2012: er komt een extra factuur bij mij thuis voor €12, aanmaningskosten. Hallo Proximus, wil ik de kosten die ik maakte voor die nummeroverdracht eens tegenfactureren? Tweemaal halve dag verlof aan bruto werkgeverskost. Je gaat er niet komen met €61,75.

Nog op 17 februari 2012 hoor ik in een marketingpresentatie dat de gemiddelde antwoordtijd van de Belgacom klantendienst onder de 2 minuten zit. Tja.

Geplaatst in Uncategorized

Geef een reactie

